Publiceret den: 29-05-2018
Der kommer flere og flere restauranter og cafeer i bybilledet, det giver øget salg af professionelt køkkenudstyr, det frister mange til at importere og sælge udstyr, desværre er der en stigende tendens til faldende kvalitet og ingen adgang til hverken reservedele eller service

Vi ser lige nu en stor vækst indenfor salg af udstyr til storkøkkener og restauranter, men indkøberne har stadig svært ved at overskue markedet og ikke mindst kvaliteten af de produkter der udbydes, det er simpelthen for nemt at importere produkter af ringe kvalitet og sælge dem til intetanende brugere - siger Thomas Hjort, adm. direktør i Strigo ApS.

Igennem det sidste års tid har Strigo ApS arbejdet på en platform, hvor forhandlere og professionelle brugere af storkøkkenudstyr kan købe ind. Platformen har mere end 1000 produkter og allerede nu har en lang række forhandlere tilknyttet sig det fælles indkøb. Produkterne dækker stort set alt, hvad restauranten eller storkøkkenet har brug for lige de mindre køkkenmaskiner til produkter der kan dække et helt storkøkkenprojekt.

Virksomheden satser dog ikke kun på kvantitet, men går i stor udstrækning efter kvalitet - Vores målsætning er at have 1500-2000 produkter, men vi vil ikke sælge hvad som helst, vi satser på produkter fremstillet i Europa og USA, hvor der er nem adgang til reservedele og hvor vi kan få en ordentlig support fra leverandøren. Og så skal der være et velfungerende servicesystem, så brugeren har mulighed for at få serviceret sine produkter af en lokal servicemontør, siger Thomas Hjort, adm. direktør i Strigo.

Strigo tilbyder også deres forhandlere muligheden for at få egen webshop med alle eller et udvalg, af de produkter forhandleren vil sælge samtidig kan forhandleren få deres egne produkter på webshoppen. - Det giver mindre og mellemstore forhandlere mulighed for at få en professionel webshop, hvor de månedlige driftsomkostninger er minimale i forhold til at starte fra bunden, de får et stort sortiment og en massiv markedsføring, siger Thomas Hjort, adm. direktør i Strigo.
Thomas Hjort

STRIGO ApS