Publiceret den: 29-05-2018
EatWeGo.Com
Pressemeddelelse, maj 2018
Majbritt Mikkelsen

Nyt koncept skal give fulde borde hos landets restauranter og give kunderne flere gode madoplevelser.

EatWeGo er navnet på en ny ide, som både skal gøre det mere attraktivt at gå ud og spise samt give en højere belægningsprocent hos landets restauranter. Mange restauranter oplever i perioder enten tomme stole eller mangel på stole, idet gæsterne ofte kommer i klynger på samme tidspunkter på dagen. Det vil det nye koncept EatWeGo lave om på. Bag ideen står Kenneth Ammitzbøll og Christian Tronier Kapper, som mener, at vejen til succes for restauranterne handler om en ny måde at tænke priser på.

Christian Kapper siger: ”Tomme stole er dårligt for forretningen, og at afvise kunder pga. overbooking er lige så dårligt. Det vil vi gøre op med ved at tilbyde kunderne lavere priser på mad i tidsrummene med tomme pladser.”

EatWeGo skal udfordre vores vanetænkning da konceptet er inspireret af blandt andet af hotel og flybranchen, hvor priserne svinger afhængigt af tidspunkt og efterspørgsel.

Christian Kapper siger “Vi kender alle sammen måden fly- og hotelbranchen lader priser for samme ydelse svinge afhængigt af tid og efterspørgsel, det er præcist det samme EatWeGo gør blot for restauranter”

Kenneth Ammitsbøll forklarer: ”Det handler kort og godt om udbud og efterspørgsel frem for øget markedsføring, som blot skaber endnu mere efterspørgsel i de i forvejen attraktive perioder. Som kunder har vi for længst vænnet os til, at priser på fly og hotel varierer i pris, og derfor vil EatWeGo måske nok i første omgang udfordre vores vanetænkning i forhold til restaurantbesøg, men vi tror på, at billedet lynhurtigt vil ændre sig, da der er fordele at hente. Både for kunderne og for restauranterne.”

Unikt bookingkoncept EatWeGo fungerer som en overskueligt opbygget bookingplatform med et tydeligt rabatsystem. Kunden bestiller bord via EatWeGo’s app eller hjemmeside, hvor de timebaserede rabatter varierer efter, hvor og hvornår kunden ønsker at bestille bord. Ved bestilling ryger en besked af sted til restauranten, som så er klar til at tage imod gæsterne på det aftalte tidspunkt, og med den aftalte rabat på maden. For restauranterne ligger fordelen i ”solgt eller gratis”. De betaler nemlig først et lille fee til EatWeGo pr. stol der reelt ER solgt. foruden rabatten på maden naturligvis.

Flere Danskere skal ud at spise med EatWeGo.com

Ambitionen med EatWeGo er at vokse by for by. Christian Tronier Kapper siger: ”Vi har en ambition om at EatWeGo skal være et nyttigt og brugbart redskab for danskerne, turisterne og restauranterne – det skal være kundens stifinder til restauranter og gode rabatter og en økonomisk hjælper til de mange restauranter, hvis mad vi ikke vil undvære. Det er i alles interesse at få flere mennesker ud at spise; restauranterne for at få fyldt hullerne op, og forbrugerne for at få madoplevelser, som de måske ellers ikke ville have fået.”

FAKTA: EatWeGo henvender sig udelukkende til restauranter, hvor der skal bookes bord... Rabat på maden vil ligge mellem 10 og 50% De største rabatter vil ligge i tidsrummene, hvor restauranten er mindst booket For yderlige information kontakt: Kenneth Ammitsbøll: tlf. 31772081 eller mail Info@eatwego.com
kenneth ammitzbøll
Telefon:31772081