Publiceret den: 17-05-2018
Online garnbutikken Hobbii.dk, kan nu med stolthed i stemmen informere om, at de er blevet hovedsponsor for Trøstemus og dermed klar til i endnu højere grad at støtte op om de mange mus, som hver dag invaderer landets sygehuse.

Sammen om et større formål
Samarbejdet med Trøstemus kommer efter længere tid, hvor Hobbii har doneret garn til private personer, som har strikket eller hæklet til fordel for Trøstemus. Derfor er det også med stor glæde, at de nu kan kalde sig hovedsponsor for det hurtigt-voksende initiativ, som lige nu har rundet 10.000 medlemmer på deres Facebookside.

“For os er det er utroligt givende, at vi i samarbejde med Trøstemus kan være med til at give et barn et smil på læben i en svær situation”, udtaler administrerende direktør hos Hobbii, Jonas Reeh.

For Hobbii, som virksomhed, handler det ikke kun om at kunne sende en mængde garn i ny og næ, men derimod også om at være med til at støtte et fantastisk formål, hvor børnene er i fokus.

En god ven ved hånden
For de mange børn, som modtager trøstemusene, kan den fungere som en god ven i et kedeligt øjeblik. Det handler om at skabe tryghed og måske endda et godt minde for de mange børn, som af den ene eller anden grund har brug for en Trøstemus.

Både forældre og personale er også utroligt begejstrede for de mange trøstemus, som de mange frivillige laver.

“Når vi afleverer trøstemus rundt på afdelingerne, bliver personalet vildt begejstret. De hiver den ene mus op efter den anden og smiler og roser de mange flotte mus. De fortæller, at musene gør en virkelig stor forskel”, fortæller grundlægger og administrator for Trøstemus-gruppen, Maj Richter Petersen.

For Hobbii er det netop disse udtalelser, som gør, at hele dette samarbejde giver mening.

Små mus skaber stort potentiale
Der er ikke nogen tvivl om, at Hobbii ser mange muligheder i at være hovedsponsor for Trøstemus. Lige nu er der nemlig lavet trøstemus for intet mindre end ca. 400 kg. garn.

“Der bruges ca. 8 gram garn til hver mus, og i og med at der i øjeblikket er doneret lige knap 45.000 mus, så giver det altså et resultat på ca. 400 kg.”, fortæller Maj Richter Petersen.

For Hobbii.dk betyder det selvfølgelig, at de har mulighed for at donere en masse bomuldsgarn til de mange frivillige rundt omkring i landet, som ligeledes vil få øjnene op for de mange forskellige varianter, der findes hos Hobbii.dk.

“Vi ønsker at gøre endnu flere opmærksomme på vores store udvalg af bomuldsgarner, som både findes i en økologisk version, forskellige print versioner samt to forskellige tykkelser”, siger administrerende direktør Jonas Reeh.

Grundlægger af Trøstemus-gruppen, Maj Richter Petersen, fortæller ligeledes, at en stor del af gruppens medlemmer allerede brugte garn fra Hobbii.dk, da garnet er i en god kvalitet, samt at der findes et stort udvalg:

“Det var jer (Hobbii.dk, red.) alle vores ambassadører blev ved med at nævne. Derudover gør det jo ikke sagen dårligere, at Hobbii-garn er i en supergod kvalitet og i nogle fede farver, som passer perfekt til trøstemus.”

Dermed bygger samarbejdet mellem Hobbii.dk og Trøstemus altså både på en følelsesmæssig involvering samt en motivation for at kunne gøre noget godt for landets børn. Men derudover også en enorm gensidig respekt for begge parters formåen til at kunne skabe værdi for andre.
Morten Spliid
Telefon:2612 2245