Publiceret den: 08-05-2018
Online-Results laver hjemmeside og app som ét samlet produkt

Fremtiden indenfor hjemmesider: Med teknologien PWA (Progressive Web Apps) behøver virksomheder ikke længere have både hjemmeside og app – det hele kan samles i én løsning

En Progressive Web App er en hjemmeside, der er designet og optimeret til at fungere på både web og mobil. Med et enkelt klik kan den downloades til mobilens startskærm, hvorfra den kan tilgås selv uden internetforbindelse. Virksomheder med en PWA-hjemmeside giver deres kunder en gnidningsfri og lynhurtig brugeroplevelse på både web og mobil, og samtidig har de mulighed for at sende push beskeder til de folk, der har besøgt deres hjemmeside.

PWA-hjemmesider giver flere besøg per bruger og mere interaktion
Teknologien passer lige ned i lommen på den moderne forbruger, hvor mobile first er en selvfølge, og så giver den både virksomhed og forbruger en lang række tydelige fordele.
"Vi ser simpelthen, at hjemmesider med PWA har flere besøg per bruger og flere gennemsnitlige sidevisninger. Kunderne scroller dybere på siderne og interaktionen stiger markant, når en hjemmeside er lavet som PWA. Det hænger bl.a. sammen med, at der nærmest ingen loadtid er, og at siden reagerer lynhurtigt, så den er super nem for brugeren at interagere med", siger Lars Salmonsen, CEO og stifter af det online mediebureauet Online-Results A/S.

Sparer virksomhederne for tid og penge
PWA er en teknologi, der samler hjemmeside og app i én løsning, og det kommer virksomhederne til gode i form af både tids- og pengebesparelser.
"Med PWA sparer vi vores kunder for en masse tid og penge. De behøver ikke længere først at få lavet en hjemmeside og herefter en særskilt app til iPhone og endnu en særskilt app til Android. Det hele kan simpelthen samles i én samlet pakke", siger Lars Salmonsen.

Nu tilgængelig til både iOS og Android

Online-Results følger den teknologiske udvikling tæt, og muligheden for at lave hjemmeside og app som ét produkt er ikke ny for virksomheden. Det der er den store nyhed er, at teknologien med Apples seneste iOS 11.3 opdatering nu også fungerer på iPhone, hvor den tidligere har været begrænset til Android.
"Nu kan vi give vores kunder – og deres kunder – alle fordelene ved både app og hjemmeside i én samlet løsning på både Android og iPhone", siger Lars Salmonsen og tilføjer "Det er en meget glædelig nyhed for Online-Results, da dette er en teknologi vi har satset på og ser en stor fremtid i".

For yderligere kommentarer:
Lars Salmonsen, CEO og stifter af Online-Results A/S