Publiceret den: 04-05-2018
Mange husejere glemmer den årlige rensning af tagrender. At få renset tagrenderne en enkelt gang om året er særlig vigtigt da vi bor i land som Danmark. Hvert år falder der ca. 700 liter regn på et tag, netop derfor er rensning af husets tagrender særligt vigtige, da al den regn der falder, gerne skulle kunne komme ned, uden at lave skader på vægge eller husets sokkel.

Dyrt i tilfælde af skybrud
Mange parcelhusejere rundt omkring i Danmark er også de heldige indehaver af en kælder. En kælder er fantastisk at have, men kan koste dyrt hvis den går hen og bliver oversvømmet.

I dette tilfælde er det nemlig særligt vigtigt at få renset sine tagrender. Tagrenderne er nemlig med til at sørge for at regnen ikke vælter ind på husets ydre mur så der dannes oversvømmelser, der kan lede lede til skader på hele husets fundament - eller værste fælde, danne svamp i husstanden der kan gøre huset ubeboeligt.

Et endnu større problem opstår, hvis ikke forsikringsselskabet vil betale de skader vandet og regnen har forårsaget. Som oftest vil de fleste forsikringsselskaber ikke dække skaderne hvis der ikke er blevet foretaget tagrenderens inden for det seneste år.

Derfor er det vigtigt at få det lavet så ofte som det er anbefalet. Hos Lillegaard rengøring møder de ofte kunder, der bliver overrasket over hvor meget skidt og blade, der kan ligge og og blokere for udledning af regn.

“Mange af vores kunder har ikke fået renset deres tagrender i op til flere år. Særligt nye husejere er ikke klar over hvilke konsekvenser det kan have, hvis himlen åbner sig og regnen vælter ned på taget. Derfor er det også primært dem der står med vand til knæene og en forsikringssag.” Fortæller administrerende direktør, Carsten Bo Hansen.

Om Lillegaard rengøring Lillegaard rengøring er et firma der laver alt lige fra vinduespolering, til rengøring af tagrender. De er beliggende i Herlev, på adresse, Gl. Klausdalsbrovej 469, og kan kontaktes på tlf. 70202808.
Carsten Bo Hansen
Telefon:70202808