Publiceret den: 02-05-2018
Havens smukkeste blomst er meget populær, og en romantisk buket af roser fra egen have er ikke til at stå for. Roserne er desværre ikke altid de letteste planter i haven, men anvender du GroGreen® Feed&Shine® Roser, så kommer du tættere på målet.
Ny version af GroGreen® Feed&Shine® Roser
GroGreen® Feed&Shine® fik stor opmærksomhed, da det blev introduceret for to år siden, og med en ny og endnu mere brugssikker formulering, er det populære produkt igen at finde på hylderne.

Du finder det miljøvenlige produkt GroGreen® Feed&Shine® Roser hos planteskoler og havecentre, hvor du også kan købe roser.

Nemt at anvende
Roser kvitterer for kærlig pleje og omsorg. Al forebyggende indsats er essentiel, når havens roser skal stå flot. Først og fremmest skal roserne godt fra start med beskæring og tilførsel af organisk gødning. Når roserne er vokset godt til, skal du begynde at bruge GroGreen® Feed&Shine® Roser, der forstærker rosernes eget imunforsvar over for sygdomme som rust, stråleplet og meldug.

GroGreen® Feed&Shine® Roser indeholder mikronæringsstoffer, tang, jern, planteolier fra tea tree, nellike og citronelle, som alle er skånsomme for både roser og naturen. Tilskuddet af ekstra mikronæringsstoffer giver roserne et stærkere rodnet, som resulterer i sundere roser.

GroGreen® Feed&Shine® Roser er en bladgødning og sprayes nemt på rosenbusken. Midlet skal altid påføres tørre blade og bør ikke anvendes i direkte sol.

Gartnerens råd til havens roser
April Fra midten af måneden skal du beskære roserne, gøde dem med en god organisk rosengødning og sprede ca. 5 cm god rosenjord under dem.
Maj Igen skal roserne tildeles en portion organisk rosengødning. Anvend GroGreen® Feed & Shine® Roser ugentligt for at opbygge stærke blade. Vand roserne i tørre perioder.
Juni Roserne danner nu knop og blomstrer sidst på måneden. Fortsæt med ugentlige behandlinger med GroGreen® Feed & Shine® Roser, og gød roserne med organisk rosengødning for tredje gang.
Juli Blomstringen er i fuldt flor, og du skal fortsætte de forebyggende bladgødskninger og gøde med organisk rosengødning for fjerde gang. Det kan være nødvendigt at vande roserne i tørre perioder.
August Gød for femte og sidste gang med organisk rosengødning. Har du på nuværende tidspunkt stadig sunde roser, kan du nedsætte frekvensen med GroGreen® Feed & Shine® Roser til ca. 2 gange pr. måned.
Om produktet
GroGreen® Feed & Shine® Roser er en bladgødning med nyttige mikronæringsstoffer, der sammen med naturlige planteolier optages gennem rosens blade. Produktet skal anvendes sammen med organisk rosengødning.
Billedtekster
GroGreen Feed&Shine.jpg
Klar-til-brug er opblandet, men GroGreen® Feed&Shine® Roser fås også som koncentreret bladgødning, der skal fortyndes med vand.
Sunde roser.jpg
Drømmer du også om at dyrke sunde roser i din have, så er kombinationen med organisk Rosengødning og bladgødningen GroGreen® Feed&Shine® en sikker løsning

Firmaet E. Marker står bag udviklingen af serien GroGreen®, som er miljøvenlige haveprodukter, der forhandles i de danske havecentre og planteskoler.
Yderligere oplysninger fås hos Carsten Marker, E. Marker på telefon: 74 67 08 08 eller e-mail: info@marker.dk Se også: www.osmo.dk
Carsten Marker

E. Marker