Publiceret den: 24-04-2018
Efter 35 år i parcelhusbranchen fratræder Kurt Flemming Sørensen, grundlæggeren af KFS Boligbyg.

I 1983 stiftede Kurt Flemming Sørensen KFS Boligbyg A/S, men i år bliver stafetten givet videre. Fra udgangen af april fratræder Kurt Flemming Sørensen, og KFS Boligbyg vil blive videreført af hans yngste datter, Ditte Maria Kollerup.

Ditte Marie Kollerup har siden barnsben været med på sidelinjen og fulgt udviklingen af KFS Boligbyg. Det har dermed været et glidende generationsskifte som startede i 2007, og Ditte Marie Kollerup er stolt over at kunne videreføre virksomheden:

”Jeg er meget taknemmelig over at kunne overtage en virksomhed i byggebranchen, som har haft samme CVR-nummer siden 1983. Min far har altid haft fokus på høj kvalitet og kundetilpassede løsninger, og så har han et menneskesyn, som jeg er utrolig stolt af,” fortæller Ditte Maria Kollerup.

Bliv klogere på KFS Boligbyg

Teamet hos KFS boligbyg består af omkring 50 ansatte og dertil faste underentreprenører, som sammen hjælper familier trygt i hus. Gennem tiden har KFS Boligbyg opført mere end 1200 parcelhuse, som alle bygger på gennemtænkte løsninger, kvalitet og tryghed.

I løbet af de sidste to år er der ydermere blevet dannet et ny lederteam. Lederteamet er bestående af arkitekt Frederik Riecke Bang Hjardemaal som er tegnestuechef, Kenneth Poulsen som er leder af salg og marketing, Kristina Frederiksen som er økonomichef og Thomas Vixø som er tiltrådt produktionschef.

For at markere en ny fase i virksomhedens historie har Mayday Film produceret en kort dokumentar om ’35 år i parcelhusbranchen’. Det er en fortælling om virksomhedsopstarten, generationsskiftet og om de svingende konjunkturer som specielt opleves i byggebranchen. Filmen kan finde på kfs-boligbyg.dk og på Facebook.
___________________________________________________________________________________________

Reception for Kurt Flemming Sørensen
Hagensvej 48, 9530 Støvring, torsdag den 26. april kl. 13 til kl. 17.

KFS Boligbyg A/S
pr@kfs-boligbyg.dk