Publiceret den: 18-04-2018
DBU landspokalfinale KoldingQ-Brøndby
Den 27.4.2018 kl. 17.00 afvikles den største fodboldbegivenhed i Kolding i mange år. Kolding Stadion lægger rammer til årets Pokalfinale mellem Elitekvinderne fra KoldingQ der møder topholdet fra Brøndby (DER ER IØVRIGT GRATIS ADGANG!)
Borgmester Jørn Pedersen udtaler: ” Det er lidt af en sensation, at vi I Kolding har fået opbygget et af landets stærkeste elite fodbold hold, der repræsenterer byen på fornemste vis. Jeg ser meget frem til d. 27 april og er sikker på at Kolding tager pokalen. I øvrigt glæder jeg mig til at se et fyldt stadion med masser af glade tilskuere”.
DR vil forevige dette spændende opgør med ikke færre end 30 mand og 12 kameraer, og rangerer dette opgør som et topopgør i fodboldverden og ikke mindre en 2 timers direkte transmission fra Kolding.
Bestyrelsesformand i KoldingQ og tidl. Direktør i bl.a. Fleggaard og Føtex Niels Sterndorff udtaler:” Vi er meget stolte af at vores tophold har kvalificeret sig til årets pokalfinale. Pigerne træner op til 7 gange om ugen og er ekstremt ambitiøse med deres fodbold, så jeg syntes det er dem vel undt.” Niels Sterndorff udtaler endvidere omkring udfaldet af kampen ”I en pokalfinale kan alt ske, der har vi set mange gange i Parken, og Brøndby må da tage og bære favoritværdigheden på deres skuldre, så vi kan spille helt frit, så jeg glæder mig meget til et absolut topbrag på Kolding Stadion”.
Landsholdsspilleren udtaler:
KoldingQ topfodbold har et hav af landsholdspillere på alle niveauer, én af dem er målmand Stina Lykke Pedersen der var med til at vinde sølv ved EM i sommers og desuden har vundet ikke mindre en 4 pokalturneringer MED NETOP BRØNDBY samt en del Danske mesterskaber – Stina udtaler ”Det er jo en fantastisk følelse igen at stå i en pokalfinale og så mod ens egen gamle klub” udtaler en smilende Stina lykke på træningsanlægget i KoldingQ. ”Alt kan ske og med et fyldt Kolding stadion i ryggen og vi glæder os alle til denne kamp. Der er en af de kampe som man som spiller elsker at spille som fodboldspiller og en af de kampe som man ikke behøver at blive sat op til – Man er BARE klar til at give alt i sig” udtaler Stina Lykke Pedersen.
For yderligere information kan Bestyrelsesformand Niels Sterndorff kontaktes på 25616161
Niels Sterndorff

KoldingQ Elite