Publiceret den: 10-04-2018
Everbridge styrker sin positionen som ledende aktør på verdensmarkedet med UMS, deres unikke varslingssystemer

Verden førende leverandør af software til håndtering af krisesituationer og akutte hændelser, Everbridge, opkøber Unified Messaging Systems (UMS).

“Vi er meget glade for at ønske UMS velkommen som en del af Everbridge-familien. Med UMS på holdet kan vi accelerere vores internationale vækst. Sammen kan vi tilbyde platforme til krisehåndtering i private virksomheder, delstats- og lokale myndigheder samt hele nationer“, siger Jaime Ellertson, CEO i Everbridge.

Everbridge er et globalt softwareselskab som udvikler applikationer til beredskabs- og krisehåndtering. Styringsværktøjer giver øget sikkerhed ved at muliggøre opretholdelse af funktioner som er afgørende for forretningen under en uforudset hændelse, eller at man kan komme hurtigere i gang efter en kritisk situation. Selskabet har globale kunder som blandt andre Microsoft, Roche og Ericsson, ud over offentlige aktører og myndigheder. Everbridge Inc. er notert på Nasdaq Stock Market (NASDAQ: EVBG).

Til sammen har Everbridge og UMS over 700 ansatte på verdensplan, som alle gøre deres yderste for at levere innovative og effektive løsninger til beredskabs- og krisehåndtering. Ved opkøbet af UMS styrker Everbridge sin internationale tilstedeværelse, mens UMSs kunder får adgang til Everbridges avancerede softwareløsninger.

“Everbridge’s tekniske ekspertise, tilbudsbredde, og erfaring komplementerer UMS“, siger Espen Gylvik, Chief Executive Officer i UMS. “Vi ser frem til i fællesskab at kunne tilbyde løsninger og tjenester som kan gøre en forskel i folks liv når der opstår en krisesituation. UMS tilfører Everbridge et kundefokuseret ekspertteam, differentierende teknologi og en delt vision om at få folk til at føle sig trygge og at opretholde virksomheder under kritiske hændelser“.

De forskellige varslingssystemer fra UMS giver mulighed for to-vejs SMS-kommunikation med hele befolkningsgrupper. Selskabet tilbyder placeringsbaseret varsling, som giver mulighed for at varsle mennesker som opholder sig i et givet geografisk område. De forskellige befolkningsvarslingsløsninger fra UMS benyttes af myndigheder i flere land, blandt andre Sverige, Holland, Bahamas, Singapore, Grækenland, Cambodja og flere indiske delstater for blot at nævne nogle. Systemet kan også give myndighederne mulighed for at nå egne nationale rejsende i en bestemt region eller land i en kritisk situation.

UMS har over 1.200 kunder i Nordeuropa og kan nå over 500 millioner mennesker globalt gennem sine systemer til befolkningsvarsling. Selskabets system til krise- og beredskabshåndtering benyttes af flere stater og lokale myndigheder i USA, og vil styrke Everbridge væsentlig på dette området.

Opkøbet vurderer UMS til ca. NOK 268 million, eller tæt på USD $33,6 million.

For mere information kontakt venligst:

Espen Gylvik, CEO
egy@ums.no