Publiceret den: 12-02-2018
Valentins dag er for alvor slået igennem i Danmark og salget af roser vokser år for år. Især de skønne Infinity roser i sarte nuancer bliver leveret i større mængder ud til de danske butikker i ugerne op til Valentin.

Roser til Valentin
Da det tidligere var de røde roser der var de mest efterspurgte til St. Valentin, er det nu pastelfarverne der slår igennem, så det har ændret sig ifølge Rosa Eskelund, som kan konstatere at i Danmark er den helt sart rosa ‘Princess of Infinity’ samt den klassiske hvide ‘Infinity’ rose første valget hos kunderne lige nu.
Rosas roser er populære og efterspørgslen er stødt stigende. ”Det er nok fordi rosen er den mest kendte blomst og den blomst som altid har været dronningen over alle andre blomster og planter, og derfor oplagt som gave til Valentinsdag”.

Roser og romantik
Blomster og især roser hitter lige nu på tøj og tilbehør, men også i boligindretningen ses der blomster på møbler og vægge. Farven rosa er også igen blevet moderne i tøj moden til dette forår. Og planter og blomster får nu plads i danskernes hjem, som de ellers ikke har haft i nogle år hvor minimalisme har været dominerende. Det er nu heldigvis slut og vi må gerne pynte med planter og blomster og heldigvis for det er sundt for krop og sjæl at have planter i sin bolig.

Gave artikel med signal værdi
”Rosen er symbolet på kærlighed og signalerer ‘Jeg elsker dig’, så det er måske ikke så sært at rosen er bestselleren til de forskellige mærkedage som Valentin og Mors dag”, siger Rosa Eskelund som arbejder med udvikling af nye roser og hele tiden følger med i trends og farver som bliver populære for at ramme den rigtige nuance for næste sæson.

Følg Rosas Roses på Facebook