Publiceret den: 19-01-2018
AROS Development har allerede fået solidt fat i porebeton markedet i Danmark. Firmaet, som blev etableret for et lille halvt års tid siden, tilbyder levering og montage af porebeton til byggerier i hele landet, og er etableret af personerne bag AROS Maler Entreprise.

”Det er en speciel historie, der førte til beslutningen om at etablere AROS Development” fortæller Simon Elkjær, ejer af AROS Maler Entreprise. ”Vi havde igennem en længere periode arbejdet sammen med Mikkel Mo og hans firma Mo Byg & Facade. Han leverede og monterede porebeton på en række af de byggerier vi udførte malerentreprise på. Det var bl.a. byggerier som Z-Huset på Aarhus Ø og Frederiksplads i Aarhus C. Efter han af personlige årsager var nødt til at lukke sin virksomhed, besluttede vi at etablere AROS Development med Mikkel Mo som afdelingschef. For at kunne garantere stabilitet, fleksibilitet og kvalitet kræves der dygtige medarbejdere. Mikkel har over 13 års erfaring med montage af porebeton, og vi er meget glade for at have ham hos os.”

Stærk økonomi giver gode aftaler for kunderne

AROS Development leverer alle entrepriser iht. AB92 og med samme garantistillelse, leveringssikkerhed og præcision som i AROS Maler Entreprise. ”Det har været vigtigt for os, at kunne tilbyde vores kunder de samme ydelser, som i AROS Maler Entreprise, og vi kan fra den feedback, vi har fået fra kunderne se, at synergien i at have både opsætning af porebeton og den efterfølgende malerbehandling af vægge, gør en stor forskel for dem og nok også er forklaringen på, at vi allerede skal i gang med vores 3. projekt, hvor vi udfører begge entrepriser” siger Simon Elkjær.

Bygma er glade for aftalen

Peter Bjerre, salgsleder fra Bygma fortæller om den nye samhandelsaftale med AROS Development:
”Vi kender AROS Maler Entreprise i forvejen og ved at Simon Elkjær er dybt professionel og seriøs, og ikke vil gå ind i projektet, hvis ikke det er gennemarbejdet. Derfor har vi ingen betænkeligheder. Vi har brugt god tid på at udarbejde en langvarig og holdbar aftale til gavn for både AROS Development og os. Det tror jeg er givet rigtig godt ud. ” Xella/Ytong, én af verdens førende leverandører af byggematerialer i porebeton, er valgt som leverandør.

AROS Development gør det nemmere for kunderne

En af hemmelighederne bag successen er, at kunderne undgår koordineringen imellem de to entrepriser - porebeton og malerentreprisen, med de udfordringer det kan give, i forhold til overdragelse af overflader, de to fag imellem.

Med AROS Development og AROS Maler Entreprise er begge entrepriser under samme tag, og det betyder, at det går langt nemmere og hurtigere” siger afdelingschef ved AROS Development, Mikkel Mo, og han fortsætter: ”Samtidig har vi mange års erfaring på markedet – Simon Elkjær med malerarbejdet og jeg med montagen, og det giver tillid hos kunderne.”

AROS Development udfører også rene montageopgaver af porebeton for andre udbydere og med over 13 års erfaring, har kunderne en kompetent samarbejdspartner.

Spændende projekter i AROS Development

AROS Development har allerede leveret og monteret porebeton til 35 lejligheder i Skanderborg for Raundahl og Moesby, 65 to-etagers rækkehuse i København og starter i februar på 130 lejligheder i Valdemars Have i Aarhus, for CASA.

Fakta om AROS Development

AROS Development er etableret af ejer af AROS Maler Entreprise Simon Elkjær og økonomiansvarlig i AROS Maler Entreprise Christian Brandenborg.
Virksomheden tilbyder levering og montage af porebeton i hele landet og har en målsætning om at være blandt de bedste til montage og efterbehandling af porebeton i Danmark. Virksomheden beskæftiger i dag 13 medarbejdere og har, set ud fra ordrebeholdning og tilbud i pipelinen, en forventning om at være 30 medarbejdere inden udgangen af 2018.

Foto:

Fra højre: Simon Elkjær, Christian Brandenborg og Mikkel Mo