Publiceret den: 04-01-2018
Ingeniørfirmaet Viggo Madsen A/S har rødder 60 år tilbage og har siden 1989 været totalrådgiver og ingeniør på en lang række markante byggerier i Danmark. Med ny domicil i Ceresbyen er der plads til vækst, og det er vigtigt med den løbende tilgang af nye opgaver og medarbejdere, som virksomheden realiserer.

Ceresbyen giver nye muligheder

”Det at vi er blevet del af Ceresbyen, er en helt ny start for os – en version 2,0 om du vil. Vi har et ungt, dynamisk team af medarbejdere, og det giver nye tanker og ønsker om at ændre det måske lidt støvede og konservative ingeniørimage, vi har” siger adm. direktør Kim Clausen. ”Vi har en stærk tilgang af nye opgaver og med de nye lokaler, har vi mulighed for at realisere den 25%’s vækst, som er vores mål indenfor 2 år. Samtidig indgår vi i Ceresbyen i et pulserende og inspirerende erhvervsmiljø og er kommet tættere på flere af vores samarbejdspartnere og kunder, hvilket er en stor fordel for os.”

Vandt RENOVERs jubilæumspris

Ingeniørfirmaet Viggo Madsen har et stærkt fokus på den almene sektor. ”Vi løser opgaver for mange boligforeninger i Aarhus, Aalborg, Odense, Herning, Skanderborg m.v. og udarbejder bl.a. helhedsplaner. Rosenhøj i Aarhus er ét fantastisk eksempel på en helhedsplan, som vi som totalrådgiver har arbejdet på i mere end 5 år. Vi vandt sammen med det øvrige professionelle team og boligforeningen Århus Omegn RENOVERs jubilæumspris for Danmarks bedste almene renovering” siger Kim Clausen.

I de seneste mange år har Ingeniørfirmaet Viggo Madsen løst stort set alle former for ingeniøropgaver. Firmaet er eksempelvis husrådgiver for MOMU og Den Gamle By i Aarhus, totalrådgiver for Kollegiekontoret på 202 ungdomsboliger i Åbyen i Aarhus, varetager byggemodning af 325 boliger i Malling for Aarhus Kommune, udfører klimarenoveringsprojekt på Struer havn for Struer Kommune, har vundet totalentreprisen på Danmarks nye Rostadion i Bagsværd i samarbejde med 2 arkitektfirmaer samt en lang række andre projekter. ”Vi har i de seneste mange år haft fokus på en sund tilgang af variende projekter og har i dag medarbejdermæssigt et stærkt team på alle områder” siger Kim Clausen.

Medarbejderne glade for et stort ansvar

Carina Videbæk har været ansat hos Ingeniørfirmaet Viggo Madsen i 9 år og er meget tilfreds. ”Jeg er uddannet konstruktionsingeniør og har været hos Ingeniørfirmaet Viggo Madsen siden jeg blev uddannet. Det er et godt sted at udvikle sig. Man får masser af ansvar og styrer mere eller mindre sin egen tid, blot man overholder de deadlines, der er på projekterne. Det kan jeg godt lide, og så er vi et godt sammentømret team, som det er rart at være en del af.”

Lasse Skovhus har været ansat hos Ingeniørfirmaet Viggo Madsen i 2 år og er også kommet som nyuddannet. Lasse er VVS, energi- og installationsingeniør og har allerede ansvaret for egne projekter inden for sit speciale: ”Jeg er meget glad for at være hos Ingeniørfirmaet Viggo Madsen. Jeg har tidligt fået ansvar og den korte kommandovej med den flade ledelsesstruktur gør det nemt og smidigt at arbejde med. Jeg synes, man bliver lyttet til, og så har vi et fantastisk kollegialt sammenhold, som jeg sætter stor pris på.”

Ledelsesteam med specialer

Ledelsesteamet hos Ingeniørfirmaet Viggo Madsen er erfarne ingeniører med hver deres speciale.
Adm. direktør Kim Clausen har det overordnede ansvar for projektudvikling og kontakt til bygherrer og projektudviklere, Jesper Lund varetager kundekontakt og projektledelse af store komplekse projekter i både den almene og private sektor, Søren Leth Nielsen har fokus på udførelse og kontakten til firmaets mange boligforeningskunder og Morten Lynghus er ansvarlig for anlægsafdelingen og har fokus på anlægsprojekter for kommuner, regioner, stat og private bygherrer samt projektudviklere.

Ingeniørfirmaet Viggo Madsen A/S

Ingeniørfirmaet Viggo Madsen A/S er et af Danmarks solide rådgivende ingeniørfirmaer og har de seneste år har ligget i TOP 10 over rådgivere med den bedste BYGGE RATING. Virksomheden er kendt for solid og kompetent viden inden for alle faser af byggeriet. Der udføres opgaver i hele landet inden for bygherrerådgivning, bygningsprojektering, anlægsarbejde, klimasikring, tekniske installation samt energi og indeklima.

Foto:
1. Ledergruppen i Ingeniørfirmaet Viggo Madsen A/S, fra venstre:
Kim Clausen, Morten Lynghus, Søren Leth Nielsen og Jesper Lund (154)
2. Adm. Direktør Kim Clausen (122)
3. Medarbejder Carina Videbæk (201)
Adm. direktør, Kim Clausen
Telefon:Tlf. 8627 3944, mobil 2027 3944