Publiceret den: 23-12-2017
Nu kan du snart få gourmet nytårs-is lavet af nogle af de bedste råvarer. Landets Fakta butikker er nemlig klar med en is-nyhed fra Bornholms Ismejeri.

Dronning Margrethes besøg på Bornholm i slutningen af august har inspireret Bornholms Ismejeri til at lave en nytår-is med både hvid chokolade og hindbær. Den kan fås i landets Fakta butikker lige op til nytår.
”Vi ville gerne lave en lyserød is til alle de børn, som kom for at se dronningen - så med hvid chokolade og hindbær fik vi skabt en rigtig lækker is, som vi i anledningen af besøget kaldte for en ’Daisy-is’. Det var en kæmpe succes hos de mange børn. Især blandt de mange små piger, som havde klædt sig ud som prinsesser. De var meget begejstrede for farven, smagen og de små stykker frosne hindbær på toppen”, fortæller Vibeke Bengtson, der sammen med Jonas Bohn driver Bornholms Ismejeri i Svaneke.

Lokale råvarer
Isen er lavet som en lækker flødeis - og som alle de andre varianter fra Bornholms Ismejeri er det med lokal mælk fra Jersey kvæg, der går på marker lige uden for Svaneke. Gourmet is kræver nemlig en særlig høj kvalitet mælk, så mælken kommer fra to særligt udvalgte gårde, der leverer den absolut bedste mælk til is-produktion.
Bornholms Ismejeri har fået så stor succes med deres gourmet-is i Fakta-kæden, at man ikke kun laver is ud af is-cafeen, men har startet en hel lille fabrik, der nu kan forsyne kædens butikker over hele landet.

Begejstret
Hos Fakta er direktør Stina Glavind glad for de mange special-is, som Bornholms Ismejeri producerer. De giver nemlig kunderne en ekstra indkøbsoplevelse.
”I Fakta ønsker vi at give vores kunder nogle kvalitetsvarer, som de kun kan få hos os. Derfor er vi glade for samarbejdet med Bornholms Ismejeri. Vores kunder er begejstrede for varerne, og vi forventer også, at de tager godt imod nytårsisen,” siger Stina Glavind, direktør i Fakta.
Hos Bornholms Ismejeri forestiller man sig, at man til nytår kan servere isen til Dronningens nytårstale og som aftenens dessert.
”Den kan selvfølgelig også spises resten af året”, konstaterer Vibeke Bengtson fra Bornholms Ismejeri. Fakta har i forvejen en række is-varianter fra Bornholms Ismejeri som tæller vanilje, chokolade og så den særlige bornholmske jordbær/kjøssebær variant.

Billedtekst:
Dronning Margrethe har inspireret Bornholms Ismejeri til at lave en rigtig Daisy-is. Nu er den på vej ud i forretninger over hele landet.
Jesper Schou Hansen

SCHOU Kommunikation