Publiceret den: 15-12-2017
Fra 1. januar 2018 får Henrik Thrane udskiftet titlen som konstitueret forstander med titlen som forstander på Haarby Efterskole. Han glæder sig til at tage roret på en efterskole i udvikling.

Når 2017 bliver til 2018 vil man stadig finde Henrik Thrane på Haarby Efterskoles forstanderkontor. I sommers blev han indsat som konstitueret forstander, efter den tidligere forstander havde sagt sin stilling op for at søge nye udfordringer.

Før konstitueringen havde Henrik i syv år været viceforstander på skolen, hvor han blandt andet har haft det pædagogiske ansvar. Og da bestyrelsen skulle pege på en ny forstander, var de ikke i tvivl om, at han var den rigtige person til fortsat at stå i spidsen for efterskolen:

”Vi kendte på forhånd Henrik Thrane som en dygtig og vellidt viceforstander på Haarby Efterskole, inden vi konstituerede ham som forstander for skoleåret 2017/2018. Vi har indtil nu fået bekræftet vores forventninger til hans evner til at føre Haarby Efterskole videre som vores forstander,” siger efterskolens bestyrelsesformand, Torben Hansen.

En efterskole i fortsat udvikling
På Haarby Efterskole kan eleverne vælge mellem de fem idrætslinjer dans, håndbold, golf, fodbold og badminton – og fire studieretninger hjælper eleverne med at spore sig ind på deres fremtid; business, science, fitness og international.

De seneste år har efterskolen arbejdet strategisk på at styrke identiteten som en moderne efterskole med masser af sport, faglige udfordringer og spændende studieretninger. Skolen indførte sidste år formativ vurdering, som for eleverne betyder færre karakterer og mere refleksion over egen læring – og det er alt sammen noget, Henrik Thrane ser frem til fortsat at stå i spidsen for:

”Jeg glæder mig meget til at gå forrest i videreudviklingen af Haarby Efterskole som en moderne efterskole, hvor der arbejdes målrettet med at skabe de bedste forudsætninger for elevernes udvikling. Hos os er eleverne aktivt deltagende i denne udvikling og inddrages naturligt i deres egen læreproces på det personlige, sociale og faglige plan. Om det er i forhold til hverdagen, idrætten, studieretningerne eller det faglige, er elevernes mening væsentlig for os, så vi sammen kan skabe det bedste efterskoleår. Vi har en meget dedikeret personalegruppe, som brænder for det, de underviser i, og jeg ser frem til at arbejde sammen med bestyrelse, personale, forældre og elever.”

Mere information
For yderligere information om forstanderskiftet eller efterskolen, kontakt forstander Henrik Thrane på ht@haarbyefterskole.dk eller 21 22 66 40.
Henrik Thrane

Haarby Efterskole