Publiceret den: 04-12-2017
Efter et år med fokus på revitalisering af den økologiske bagerkæde emmerys, vækker en meget stor gæstefremgang glæde hos selskabets direktør. ”Vi har investeret i vores brand og står stærkere nu,” siger Kim Trier Meyer, der ser lyst på fremtiden, selv om det netop offentliggjorte regnskab med minus DKK 2 mio i EBITDA betegnes som utilfredsstillende.
---

Emmerys ApS offentliggør nu et regnskab, der med minus DKK 2 mio i EBITDA betegnes som utilfredsstillende. En meget stor gæstefremgang trækker dog opad i det billede, og selskabets direktør ser lyst på fremtiden.

”Resultatet er selvfølgelig ikke tilfredsstillende, men det skyldes især store investeringer i opnormering af antallet af medarbejdere og fokus på revitalisering af både produktion og butikker,” siger administrerende direktør Kim Trier Meyer, der tiltrådte stillingen i februar 2017.

Massiv fremgang
Emmerys har i 2017 oplevet en massiv fremgang i gæsteantallet, der bekræfter direktørens tro på at emmerys er på rette vej.

”Vores første mål har været at sikre flere gæster gennem bedre kvalitet og en bedre købsoplevelse. Vi har lanceret nye, stærke salgssucceser som for eksempel økologiske salater, økologisk rugsigtebrød, økologisk skagensbrød og økologiske chokolader og flødeboller, og i fremtiden skal vi være endnu mere knivskarpe på balancen mellem de velkendte Emmerys produkter og nyheder, der rammer ned i vores gæsters behov hele dagen og ønsker for rene, økologiske kvalitetsprodukter,” siger Kim Trier Meyer.

Flere medarbejdere sikrer høj kvalitet og service
Siden Kim Trier Meyer kom til emmerys, har han sammen med en håndplukket og stærk direktion iværksat en række ændringer, der skal bidrage til at styrke Emmerys ApS og sikre, at emmerys også i fremtiden bevarer og øger sin stærke markedsposition.

”I 2017 har vi ansat mange nye medarbejdere. Det har været nødvendigt for at tilpasse os til kundernes behov og levere den høje service og kvalitet, vi ønsker. Vi har også været igennem en række ledelsesmæssige udskiftninger, ligesom vi har investeret kraftigt i at forbedre vores kvalitet og vores systemer,” siger Kim Trier Meyer.

Fremtiden er lys og økologisk
Siden emmerys startede i 1990’erne, har konceptet været helt unikt. Først med langtidshævet surdejsbrød uden gær og andre økologiske brød og kager, og siden med kaffe, sandwich og bord- og stolemiljø. Det er dette brand, Kim Trier Meyer ønsker at styrke.

”Vi har fortsat fokus på økologi og kvalitet i alt, hvad vi gør. Den oplevelse skal vores gæster have hele vejen rundt. Vi kommer til at forny og styrke vores brand og position i markedet med fokus på endnu bedre kvalitet og nye produkter. Alt i alt betyder det, at vi nu står godt rustet til en lys og økologisk fremtid,” siger emmerys administrerende direktør.
Kim Trier Meyer CEO | Adm. Direktør
Telefon:Tlf.: 3613 0670 | Mobil: 3170 0306