Publiceret den: 28-11-2017
Aktivfamilieferie.dk hedder fremover AktivFerie.dk. Kolding-bureauet har valgt at udvide sit ’aktiv familieferie-koncept’ for at imødekomme et stigende antal henvendelser fra firmaer, organisationer og uddannelsesinstitutioner. Navneskiftet lanceres sammen med et nyt website med bureauets nyheder indenfor vandre-, cykel- og adventure rejsemål

”Vi har glædet os rigtig meget til at kunne offentliggøre vores ’nye’ navn, AktivFerie.dk, nu, hvor vores nye website går i luften. Der er blevet knoklet lige til det sidste”, fortæller indehaver Betina Schmidt og tilføjer, at der er en helt særlig grund til, at bureauet har valgt det nye navn, AktivFerie.dk:

”Som del af vores nye strategi, har vi tilpasset vores ’aktiv familieferie-koncept’, så vi nu også skræddersyr aktive grupperejser for firmaer, uddannelsesinstitutioner, organisationer… ja, alle typer grupper. Med øget fokus på sundhed, oplever vi, at flere og flere grupper efterspørger aktiviteter og bevægelse på rejsen. Aktive familieferier er naturligvis stadig en del af AktivFerie.dk. Det er jo en del af vores DNA”, smiler Betina.

Grupper af alle størrelser er velkomne. Om gruppen er 10 eller 200 personer spiller ikke den store rolle. Det afgørende er en god dialog, forklarer rejsebureauejeren:

”Inden vi udarbejder et tilbud, er det helt essentielt, at vi kender kundens ønsker og behov. Og budget. Ellers er det umuligt at udarbejde et relevant og godt tilbud. Det giver jo ikke megen mening, at tilbyde et lækkert, luksushotel på Algarve kysten, hvis kunden har et ønske om at bo i en bjerghytte i Tjekkiet.”

Flere rejsemål til gæsterne
Siden 2012 har AktivFamilieFerie.dk sendt utallige familier på aktiv ferie i tjekkiske Harrachov. Efter ferien er mange gæster vendt tilbage med et ønsket om at gentage ferieformen året efter. Og gerne til et nyt rejsemål. Det ønske har været svært at opfylde, men med nye destinationer i sommeren 2018, er der nu ingen hindring for at prøve kræfter med nye, udfordrende aktiviteter.

Nyhederne tæller cykelferier i Portugal og adventure-ferier for hele familien i Spanien, Toscana og Ardèche i Sydfrankrig. Canyoning, huleklatring, rafting, ridning, golf, dykning er blot nogle af de nye aktiviteter. Alle nye og nuværende aktive rejser kan kombineres med en bade- eller kulturferie.

I anledningen af ’navngivningen’ tilbyder bureauet en ’AktivFerie.dk-rabat’ på kr. 150 pr. person på 2018-ferien ved bestilling senest 1. februar 2018. Ferien kan bestilles på www.aktivferie.dk.

Udvidelse med 33 års rejsebureauerfaring
Betina Schmidt overtog rejsebureauet AktivFamilieFerie.dk i januar 2017 og siden da, har firmaet haft to navne: AktivFamilieFerie.dk og AktivFerie.dk.

”Jeg var ikke klar til at slette navnet AktivFamilieFerie.dk, men det er jeg nu. Vi ønsker at være tydelige i vores kommunikation. Så nu hedder vi kun AktivFerie.dk – kort og godt”, fastslår den 42-årige bureauejer, for hvem det ikke er nyt at drive rejsebureau.

Betina Schmidt ejer også bureauet FindMinRejse.dk, som hun startede i 2007. Specialet her er individuelle, skræddersyede ferier – særligt til rejsemål i Europa, USA og Asien. Men andre rejsemål er bestemt også en mulighed.

”Hvis mine kunder har et særligt ønske om et rejsemål, så skal de da der til. Jeg har mange gode forbindelser og samarbejdspartnere. Og med mine nye medarbejdere er der endnu flere kompetencer at trække på”, siger Betina.

Den 1. oktober 2017 satte Charlotte Boes og Niels Peter Nielsen sig bag skrivebordet hos AktivFerie.dk og FindMinRejse.dk. Med i rygsækken har de stor erfaring fra rejsebranchen - tilsammen 33 år! – og grupperejser og aktive ferier er deres ekspertise. Niels Peter Nielsen vil primært servicere grupper, imens Charlotte hovedsagelig tager sig af web- og marketing.

Indehaver Betina Smidt, telefon 29420490, mail@findminrejse.dk
Web- og marketingchef Charlotte Boes, telefon 20935223, charlotte@findminrejse.dk

Læs mere på www.aktivferie.dk
Betina Schmidt