Publiceret den: 09-11-2017
Juleklokkerne har ringet det meste af året for duoen ElsborgMaribo, der siden udgivelsen af deres 2. album ”En verden fuld af skønhed” i maj måned, har været i gang med en musikalsk julekalender, bestående af et dobbeltalbum med 24 julenumre. Albummet, der hedder ”JUL IGEN”, udkommer den 20. november 2017.

”Sangskatten ved juletid er enorm, og vi har valgt at kombinere julens traditionelle salmer med nutidens kendte julesange på albummet. Albummet er delt op i 2 afdelinger, så lytteren kan vælge at hengive sig til den stemning, der præger henholdsvis salmerne og popsangene” siger duoen. ”Vi har fortolket de kendte sange med stor respekt for originalerne og samtidig søgt at tilføre dem vores eget præg, så der skabes en ny oplevelse”.

Nyoversættelse af svensk 80’er julehit
Albummets singleudspil er sangen ”Tænd et lys”, som duoen har oversat fra svensk efter hittet ”Tänd ett ljus”. (Triad, 1987) Sangen er indspillet som en duet mellem Mette Elsborg og sangerinden Camilla Mortensen med musik af Erik Maribo. Singlen udkommer som stream og download den 10. november 2017.

Duoen har også egne kompositioner med i form af ”Rudolf med kanen”, ”Min elskede ven” og ”Barndommens Minder”. Titelnummeret ”Jul igen” er skrevet til ElsborgMaribo af korleder og komponist Ulrich Klostergaard. Albummet indeholder desuden duetter med Benjamin Lundberg og Henrik Nybo.

”Vi har bestræbt os på at lave et tidløst album, der kan findes frem og bidrage til julestemningen år efter år”, siger duoen. Albummet er indspillet, produceret og udgivet af duoen selv via det uafhængige pladeselskab Gateway Music.

Tilgængelig som dobbelt-cd, stream,digitalt download
Albummet udkommer på de gængse digitale tjenester og kan desuden købes som dobbelt-cd via hjemmesiden www.elsborgmaribo.dk samt DC Norden og Gateway Music.
Som en ekstra julebonus bliver sangene fra albummet udgivet som en visuel julekalender på duoens Facebook-side www.facebook.com/elsborgmaribo, hvor følgerne får et nyt nummer præsenteret som video hver dag i december frem til jul.

Sådan rekvireres albummet:
Albummet er registreret i DR’s diskotek og kan desuden rekvireres til pressemæssige formål på cd eller digitale filer ved direkte forespørgsel til Mette Elsborg, tlf. 29602550, mette@elsborgmaribo.dk

ElsborgMaribo består af Erik Maribo (66), musiker, guitarist, komponist og producer, Mette Elsborg (35), Sangerinde, komponist og medproducer. Duoen spiller og skriver primært dansk musik inden for vise-, country-, folkgenren.
Mette Elsborg

ElsborgMaribo I/S