Publiceret den: 09-11-2017
Københavns største entreprenør, ARPE & KJELDSHOLM A/S, køber to erhvervslejemål i Carlsberg Byen, hvor entreprenøren i forvejen har kontorlokaler.

Da Københavns største entreprenørvirksomhed, ARPE & KJELDSHOLM A/S, voksede ud af deres daværende kontorlokaler, skiftede de i første omgang adressen på Strøget ud med et lejemål på Humletorvet i Carlsberg Byen. Virksomheden faldt så godt til i Københavns nye bykvarter, at opholdet nu gøres foreløbigt permanent med købet af de lejede kontorlokaler samt køb af endnu et erhvervslejemål, hvor bryggeriet Mikkeller har hovedkontor.
Partner og direktør i ARPE & KJELDSHOLM A/S Thomas Sørensen siger om flytningen til Carlsberg Byen: ”Da vi i første omgang lejede os ind i Carlsberg Byen, var det ud fra et ønske om at skabe mere plads og gerne i moderne lokaler centralt i København, da vi betragter det som et konkurrenceparameter både i forhold til rekruttering og kundemøder. Dernæst var det afgørende, at vi havde adgang til rigeligt med parkeringspladser, da dette var en daglig udfordring for vores gæster og medarbejdere på vores tidligere adresse på Strøget.”
I løbet af lejeperioden blev entreprenørvirksomheden så tiltrukket af de historiske rammer og den nybyggerånd, der hersker i et upcoming område, at de netop har besluttet at overtage ikke kun deres eget lejemål, men også det lejemål, der siden 2016 har rummet det verdenskendte bryggeri Mikkellers hovedkontor. En aftale der ikke berøres af overtagelsen.
Thomas Sørensen begrunder beslutningen om at overtage lokalerne således: ”I sidste ende er det jo et bundlinjespørgsmål, men nu hvor vi er etableret, kan vi konstatere, at vi er ramt af historien og ånden i området, de grønne områder, Elefantporten og de fredede bygninger som efter vores mening er en gave at kunne vise frem, når vi har kundebesøg.”
Også i Carlsberg Byen er der glæde over den nye beboer. Adm. dir. i Carlsberg Byen P/S Jens Nyhus siger om aftalen: ”Vi har samarbejdet med ARPE & KJELDSHOLM A/S gennem flere projekter og kender dem som idérige, løsningsorienterede og kreative – lige den type virksomhed, Carlsberg Byen skal appellere til. Og så flugter det med vores ønske om at tiltrække virksomheder, der kan samarbejde og skabe dynamik på tværs, idet tegnestuen Arkitema ligeledes flytter ind i Carlsberg Byen til nytår.”

ARPE & KJELDSHOLM A/S overtog lokalerne 1. november 2017.

Fakta
Samlet set overtager ARPE & KJELDSHOLM A/S 1.162 m² erhvervslokaler pt. fordelt på to lejemål. Det er aftalt mellem parterne, at prisen ikke offentliggøres.

ARPE & KJELDSHOLM A/S er etableret i 2003 og beskæftiger i dag ca. 50 medarbejdere. Virksomheden har særlige kompetencer inden for totalentreprise og bygherrerådgivning.

Kontakt: ARPE & KJELDSHOLM A/S, 33 38 10 90, info@arpekjeldsholm.dk
Thomas Sørensen