Publiceret den: 01-11-2017
For mange er det efterhånden blevet en tradition at tage til Elenas i Hem og hente sine forudbestilte Juleappelsiner og store friske avocadoer. Det plejer gerne at være en af de første lørdage i december og sådan bliver det også i år når Elenas holder Appelsindag og åbent hus den 9. december fra 10:00 – 15:00. Det er dog altid en god idé at forudbestille sine helt friske juleappelsiner og det kan man gøre fra firmaets hjemmeside www.elenas.dk

”Vi prøver altid at trække tidspunktet så meget vi kan, for desto længere appelsinerne hænger på træerne i plantagen på Kreta, desto sødere bliver de” fortæller Victor Halle fra Elenas. ”Samtidig er der lidt logistik arbejde i det, for vi sætter hvert år en lille lastbil ud i plantagen som plukkerne kan stable appelsinerne op på straks efter de er plukket fra træerne. Bilen skal så køres til Athen, hvor der holder en større lastbil parat til at modtage dem og køre de godt 3000 km der er til Hem. Men indtil nu er det lykkedes hvert år uden problemer, og det kommer det også til at gøre i år” forsikrer han.

Der er dog sket lidt mere i Elenas efter at butikken i sommeren flyttede over i den gamle klorinfabrik på Danelykke. Butikken har nu Danmarks største sortiment af græske specialiteter og det største udvalg af græske øl, men der er også kommet flere vine på hylderne, den typiske kretensiske Raki og en af de absolut bedste Retsina er også at finde i butikken. Og helt som det har været alle de andre år når butikken har holdt Appelsindag, vil der være en masse smagsprøver i butikken og mulighed for at købe de sidste gaver og lækkerier til julen.

Udvidet åbningstid i julemåneden
Hele december måned holder Elenas åbent alle hverdage og lørdage, men der er kun åbent hus og appelsindag den 9. december 2017 og Victor har lovet igen i år at tage ekstra appelsiner med hjem, hvis der skulle være en enkelt der ikke har fået bestilt eller man måske gerne vil have lidt ekstra af de super søde og saftige græske juleappelsiner.
Elenas ApS

Elenas ApS