Publiceret den: 26-10-2017
Kilometertallet er en væsentlig faktor, når der handles bil. Det er afgørende for prisen og en vigtig indikator for, hvor brugt en bil er. - Derfor er kilometertallet altid angivet i bilannoncerne, men i realiteten kan du ikke vide dig sikker på det oplyste tal.

For kilometertælleren kan spoles tilbage. Det er fuldt lovligt, da loven er en stor gråzone. Metoden koster ikke alverden og indgrebet kan gøres på under en time.

En undersøgelse fra 2010 anslår, at kilometerspoling årligt koster de europæiske forbrugere 35–75 milliarder kroner.

Det Dansk udviklet IT system Digital-servicebook.com sætter en stopper for denne "snyd" - ganske enkelt ved at forhandlere og værksteder indrapporterer, bilens km tal løbende ved værkstedsbesøg, samtidig med at data fra syns rapporter indsamles - derved er service og reparationer dokumenteret så garantien beholdes på bilen, men vigtigst er at alle forbrugere nemt kan tjekke bilen aktuelle km tal ved en bestemt data: feks: https://app.digitalservicebog.dk/search?registration=ZZ56262&country=DK#service_book

Systemet er gratis for alle forbrugere, og det er kun verificeret forhandlere og værksteder der kan indrapporterer.

Systemet er anbefalet af Danske og Svenske bilbrancheforeninger, og samarbejder med flere af bilbranchens største aktører. - Digital-servicebook.com er nu live i Danmark, Sverige og Norge - og Finland, UK, Irland samt Holland er på vej..
Martin Jensen

Digitalservicebog ApS