Publiceret den: 24-10-2017
Månedens plante i november
Den perfekte plante til de travle unge
Unge mennesker lever livet i overhalingsbanen. De har travlt med uddannelse, at stifte familie, passe vennekredsen og i det hele taget nyde livet med weekend-ophold og udenlandsrejser, når muligheden byder sig. De søger planter, der passer til deres univers, og her er den smukke kaktus Opuntia micordasys albata et perfekt valg.

Med populærnavne som ’Mickey Mouse’ og ’Englevinger’ understreger Opuntia micordasys
albata sin popularitet blandt unge mennesker, som måske ikke har disciplinen til at omgive sig med planter, der kræver megen pasning, men som alligevel gerne vil omgive sig med noget smukt og skulpturelt.
Netop disse egenskaber – smuk, skulpturel og meget nem at passe – besidder Opuntia micordasys albata fuldt ud, og den vil med sin varme, grønne farve og de sjove Mickey Mouse-ører lyse op i vintermørket.

Lys placering
Opuntia micordasys albata fås i 10,5 cm potter, og skal blot sættes i en potteskjulerog placeres lyst.
Pottejorden holdes jævnt fugtig, men skulle man glemme at vande en gang imellem, klarer planten også det. Det er en særdeles taknemmelig kaktus, som er meget svær at slå ihjel.

En grøn gave
Opuntia micordasys albata egner sig også som en original gave, der spreder glæde, ikke kræver nogen ekstra indsats, men kun giver modtageren en god oplevelse.

Kaktus Opuntia micordasys albata er i handelen fra november.

Familie Cactaceae
Navn Cactus opuntia
Populærnavn Figenkaktus, Mickey Mouse og Englevinger
Vanding Hold pottejorden jævnt fugtig.
Gødning Ca. hver fjerde vanding i vækstperioden.
Placering Inde
Lysbehov Trives bedst i direkte sol.
Oprindelse Mexico

- - - - - - -

Månedens plante i november kommer fra gartneriet Lundager lidt syd for Odense. Gartneriet tilbyder mere end 300 forskellige eksotiske kulturer og ca. 300 added value produkter (koncepter) både lokalt og globalt. I dag finder forbrugerne gartneriets produkter hos alle blomsterhandlere, men over 80 % produktionen sælges til eksportmarkeder i Europa og resten af verden. Gartneri Lundager arbejder målrettet på kvalitet, service og bæredygtig produktion.
Jens Poulsen
Telefon:+45 40185857