Publiceret den: 18-10-2017
Den landsdækkende køkkenkæde, OK Køkkenrenovering, udvider nu deres produktion af måltilpassede låger, skuffer og sidegavle i Danmark. Det sker efter de to grundlæggere af køkkenkæden, Harry Brogaard og Ole Jensen, nu har besluttet at trække produktionen af deres folieprogram hjem til Danmark.
- Vi har de seneste år oplevet en stigende efterspørgsel på foliebelagte låger, skuffer og sidegavle. Derfor har vi nu udviklet et nyt flot design til vores folieprogram. Og som noget helt nyt har vi valgt at lægge produktionen af hele vores folieprogram i Danmark, så vi nu får udført arbejdet af gode, danske håndværkere, forklarer produktudvikler hos OK Køkkenrenovering, Harry Brogaard.
Køkkenkæden har gode erfaringer med produktion i Danmark, hvor de i en årrække har produceret måltilrettede låger, skuffer og gavle til deres to andre programmer af henholdsvis malede låger og laminatbelagte låger.
Det har mange fordele, at produktionen af de måltilrettede låger, skuffer og sidegavle fra alle tre programmer nu ligger i Danmark, for det skaber større fleksibilitet og kortere leveringstid.
- En af fordelene er, at vi nu kan producere alle vores folielåger, skuffer og sidegavle her i Danmark, både dem efter standardmål og efter individuelle mål. Med vores nye produktion i Danmark, kan vi nu levere danskproducerede låger, -skuffer og -sidegavle efter mål fra alle vores programmer til alle typer køkkener, også dem, der ikke er opbygget efter standardmål, siger Harry Brogaard.
OK Køkkenrenovering har i et år arbejdet på udviklingen af deres nye folieprogram, som er blevet testet på alle leder og kanter, så alle elementerne lever op til standardkrav og certificeringer på området. Derudover har OK Køkkenrenovering udvidet deres folieprogram af låger og skuffer, der nu består af 15 forskellige modeller med og uden greb i 36 forskellige nuancer.
- Folie er blevet et meget efterspurgt materiale, fordi foliebelægningen giver en robust og rengøringsvenlig overflade, der er meget slidstærk over for vand og fugt samt de fleste rengøringsmidler. Så med vores nye folieprogram, føler vi os godt klædt på til at kunne imødekomme vores kunders efterspørgsel og behov i lang tid fremover, siger Harry Brogaard.
OK Køkkenrenovering har også udviklet deres egne programmer af låger, skuffer og sidegavle med malede overflader og laminatbelægning. Så med udvidelsen af folieprogrammet, som nu produceres i Danmark, er OK Køkkenrenovering leveringsdygtig i et meget bredt og varieret sortiment af låger, skuffer og sidegavle i mange forskellige designs og materialer. Og mange af lågerne passer også fint til badeværelset.
Den landsdækkende kæde, OK Køkkenrenovering, har siden start i 2007 haft stor succes med deres koncept, som bygger på genbrugstanken om kun at udskifte de dele af et køkken eller bad, som er slidte - og det er typisk låger, hængsler, skuffer, bordplade og håndtag.
OK Køkkenrenovering har en afdeling i 16 distrikter fordelt over hele Danmark inklusiv Grønland. Så der er en OK Køkkenkonsulent lige ved hånden, uanset hvor man bor i landet. Man kan finde sin lokale konsulent på kædens fælles hjemmeside okk.dk

Foto: De to grundlæggere af OK Køkkenrenovering, Harry Brogaard ( TH) og Ole Jensen, viser her deres nye produktion af foliebelagte låger, som de nu producerer i Danmark.
Harry Brogaard

OK Køkkenrenovering