Publiceret den: 11-09-2017
PS4 FranchisePartner har netop lanceret en portal, som skal indeholde alle danske virksomheder der er organiseret med franchising. Der er nok mere en 100 danske virksomheder, som i dag anvender franchising og der kommer hele tiden nye til. Det er derfor naturligt, at rigtig mange mennesker ikke ved hvem disse virksomheder er. Det er et problem, fordi mange som bliver franchisetagere ofte ikke afsøger deres mulighed aktivt og det derfor bliver tilfældigt, hvem der bliver franchisetagere i hvilken virksomhed.
Internettet er skabt til at skabe klarhed, og derfor har PS4 FranchisePartner med www.franchiseindex.dk skabt et naturligt forum, hvor virksomheder og potentielle franchisetagere kan mødes.
Vi bilder os ikke ind, at vi har alle franchisevirksomheder endnu, men hovedparten er registreret, og efterhånden, håber vi at få de resterende med.
”Franchising er kendetegnet ved at der er mere end 5 gange så stor chance for succes end der er ved at starte sin egen virksomhed op” siger Bo Forsberg, partner i PS4 FranchisePartner og fortsætter ”derfor er det også ærgerligt at muligheden ikke bliver anvendt mere, og at der ikke er flere som vælger denne måde at blive selvstændig erhvervsdrivende på”
Franchising er langt mere udbredt i de lande vi normalt sammenligner os med, således er der både flere virksomheder med franchising og langt flere franchisetagere i Sverige, Tyskland og Holland end der er her i Danmark. Vi tror på, at der vil være flere, som vil søge at blive franchisetager, hvis de ved mere om muligheden, og hvis det er lettere at finde de rigtige franchisetagere, så er der også flere virksomheder, som vil vælge at anvende franchising som deres vækstmotor.
”Den største udfordring for virksomhederne er at finde de rigtige franchisetagere. Det er ikke ualmindeligt, at der er kontakt med 50 til 100 mennesker for at finde én franchisetager. Det er altså vanskeligt at finde de rette personer, og samtidig er det afgørende for virksomhedens succes at det er de rigtige personer som rekrutteres” siger Bo Zoffmann, Partner i PS4 FranchisePartner.
PS4 FranchisePartner rådgiver virksomheder om etablering af franchising og har samlet mere end 40 års erfaring med succesfuld franchising. Vores kompetencer omfatter alle franchisefunktioner og vi hjælper både med at udvikle komplette franchise systemer, eller løse mere afgrænset opgaver som franchise rekruttering, internationalisering og finansiering. Vi tror på at god franchising bygger på stærke kerneværdier, kontinuerlig forbedring af Best Pratice og et partnerskab med synergi. Nyeste eksempler på koncepter som PS4 FranchisePartner har rådgivet er: BoFinans, Cosmo Laser og Skønhedsklinik og Skorstensgaard.
Bo Zoffmann
Telefon:20514559