Publiceret den: 23-08-2017
I hele uge 34 sætter EHS Foreningen (foreningen for de elektrohypersensitive) fokus på mobilmasters sundhedsmæssige bagside. Alt data overført via trådløs funktion deriblandt mobilmaster benytter mikrobølger, som af WHO i 2011 blev kategoriseret som værende potentielt kræftfremkaldende.

Danmark er et af de lande, der har flest mobilmaster pr. km2 grundet befolkningstætheden. Danskerne vil gerne have hurtig og god dækning lige meget, hvor vi er i landet. Dette ønske om at have en konstant online-mulighed har dog en sundhedsmæssig bagside, som Sundhedsstyrelsen desværre ikke aktivt tager ansvar for.

Symptomer som:
Træthed
Migræne
Hovedpine
Svimmelhed
Hjertebanken
Uro i kroppen
Søvnproblemer
Fordøjelsesproblemer
Koncentrationsbesvær
Problemer med korttidshukommelsen
Brændende eller snurrende fornemmelse i kroppen
er bl.a. de symptomer, som kan opstå, hvis man opholder sig tæt på mobilmaster i længere tid eller inden for en kortere tidsramme, hvis individet har EHS og derfor har udviklet en overfølsomhed/allergi over for EMF (elektromagnetiske felter).

EHS Foreningen har taget initiativ til en begivenhed landet over, hvor bekymrede borgere hænger pink sedler op i nærheden af mobilmaster med information om mobilmasternes slagside.

Se yderlig på http://www.ehsf.dk for information om begivenheden. Kontakt gerne cand.scient biolog og miljøvejleder Pernille Schriver for yderlig information: schriver.ehs@gmail.com eller fastnetnr. 65670106.

Pernille Schriver

EHS-Foreningen