Pressemeddelelser
Publiceret den: 18-08-2017
Softwarevirksomheden WEDIRE ApS har specialiseret sig i at udvikle styringssystemer til den danske Urmager- og Guldsmedebranche. Virksomheden står bla. bag det landsdækkende registreringssystem af armbåndsure: watch-matters.com, hvor urmageren ægthedseksaminerer, registrerer og ajourfører servicehistorikken for dit ur. Et ur meldt stjålet vil efterfølgende kunne spores af urmagerne i den danske database.

I sommeren 2017 har WEDIRE lanceret smykkeboksen.dk som deres bud, på det første skridt ind i den digitale verden, for den ellers meget konservative guldsmedebranche.

”Smykkeboksen.dk er vores bud på den perfekte symbiose imellem butik, forbruger og i sidste instans et stort aktiv for landets forsikringsselskaber”, udtaler Jonas Finnemann, adm. Direktør i WE:DI:RE ApS.

Man kan sammenligne den personlige digitale smykkeboks med vores alles e-boks. Forskellen er, at smykkeboksen udelukkende bliver udfyldt af fagpersoner, således at alle vurderede smykker er afbilledet, prissat og efterfølgende registreret heri af faguddannet personale. Derudover gør den samtidig oprør med den uendelige strøm af konventionelle kundeklubber, hvor alting baserer sig på rabatter, point og klippekort.

”Langt de fleste kundeklubber baserer sig på den lave pris – vi har lige set skrækeksemplet med f.eks. Inspirationskæden, hvor man konstant bliver inviteret til 20% rabat arrangementer. Det har ikke just udløst et positivt turnaround.
Den lave pris er, efter min mening, at sammenligne med provisions- og bonusafregninger – man kan ikke skabe loyale og troværdige medarbejdere alene på et økonomisk incitament.. Prøv blot at google ”Enron” – det er utroligt vi ikke har lært af det”, fortsætter han.

Smykkeboksen handler om at øge serviceniveauet – butikkerne giver slutbrugeren tryghed gennem f.eks. dokumentation i forbindelse med indbrud, men de giver samtidig kunderne mulighed for at vælge deres foretrukne mærker og foretrukne forhandlere. Om de vil have event invitationer og produktnyheder, eller om de blot vil have en passiv smykkeboks som garanterer dem en 100% valid dokumentation i forsikringssager, er op til den enkelte kunde!

Også i den direkte kundekontakt kommer smykkeboksen til at spille en afgørende rolle i den personlige rådgivning af kunderne:

”På kundens telefonnummer, kan smykkeboks partnere i hele landet se kundens ringstørrelser, foretrukne mærker, 3 seneste køb og ønskeliste. Dette betyder i praksis, at hvis min faster i Aalborg skal finde en gave til mig, og jeg har købt smykker i f.eks. guldsmed Mensel i Kolding, vil smykkeboks-partnerne i Aalborg kunne se mine specifikationer og hjælpe min faster med at finde den perfekte gave til mig”, siger Jonas Finnemann, der i samme ombæring pointerer vigtigheden af den konstante coaching og uddannelse af personale:

”Hvis mit primære mål, er at få den lavest mulige pris, vil detailforretninger ikke have jordisk chance for overlevelse – webshops vil til hver en tid kunne udkonkurrere dem, som et naturligt følge af deres meget lavere cost per sale. Vi søger forretningerne for at føle, opleve og blive rådgivet. Selve købssituationen, i særdeleshed når det kommer til smykker, er en stor del af produktet. Jeg vil have en oplevelse, jeg vil have informationer og ”hands on” - det er noget af det vi arbejder meget med i øjeblikket, hvor vi er i gang med at skræddersy retail-excellence programmer til vores forhandlere.- systemet er på plads, men det er vigtigt medarbejderne også er opdateret” afslutter Jonas Finnemann.
Kontaktperson:
Jonas Finnemann
Telefon:71747565
 
Afsender:
WEDIRE ApS
Seestvej 21
6000 Kolding
 
Filer og billeder
Opret din pressemeddelelse med det samme! Opret pressemeddelelse