Publiceret den: 11-07-2017
”Jeg cykler med på turen til Paris, for jeg vil gerne støtte et godt formål!” - sådan siger Henriette, der den 8. juli satte sig på sin funklende nye Team Rynkeby racercykel, fully dressed i team Rynkeby Københavns flashy cykeldragt. Kl. 9.30 lød startskuddet på Rådhuspladsen, hvor hele holdet på 46 personer drog afsted mod målet i Paris. Her rammer de Triumfbuen den 15. juli – dagen efter Bastilledagen, Frankrigs nationaldag.

Vi cykler for et godt formål
Til daglig er Henriette Økonomichef, gift og mor til 2. ”Det bliver hårdt, men også utroligt sjovt. Vi har trænet i lang tid og alle er i god form til turen. Vi glæder os rigtig meget til at skulle afsted, især fordi vi samtidig støtter en god sag som Børnecancerfonden,” fortsætter Henriette.

Familien fungerer alligevel
Men hvordan fungerer familien så, når nu mor er væk i en hel uge? Dertil siger Henriette: ”Vi kører hele familiens aftaler i en ny, smart familiekalender-app, hvor vi alle er opdaterede hele tiden, uanset hvor vi er.”

Men hvad med maden, mor?
Det er jo fedt, at der er styr på aftaler, men – helt ærligt – mange vil måske være mere nervøse for, hvad familien skal spise? ”Ha-ha!” griner Henriette, ”ja, men hos os er det mig, der står for maden, og jeg har faktisk allerede lagt en madplan ind i familyplan-appen for den pågældende uge, så ingen kommer til at sulte, mens jeg er væk. Appen synkroniserer med sin egen indkøbsliste, så jeg har også planlagt alle indkøbene. Da appen live-opdaterer, kan jeg følge med i det hele på min smartphone, selvom jeg er langt væk.”

Smart app klarer opgaven
Hvordan kom du på den idé at bruge en app? ”Faktisk kendte jeg ikke appen indtil for kort tid siden. Men fordi FamilyPlan-appen er Guld-sponsor på vores Team Rynkeby København hold, tænkte jeg, at den app måtte jeg da lige tjekke ud,” siger Henriette og drejer sin skulder frem, hvor familyplan logoet sidder på Team Rynkeby trøjen. ”Jeg fandt ud af, at den faktisk kan holde styr på alt det, en familie har brug for i hverdagen, så var jeg tændt på idéen om at prøve den af, inden jeg tog på tur. Det er gået fint, for den er ret nem at bruge, også selvom vi har mange aktiviteter. Den er godt nok ikke gratis, men 29kr. om måneden synes jeg er givet ret godt ud, for den holder hele familien opdateret 24/7 – ikke mindst med maden og alle indkøbene. Og så kan jeg følge med i familiens hverdag, selv når jeg sidder med en øm bagdel og puster ud efter endnu en hård dag på vej til Paris,” slutter Henriette grinende.

Fakta om appen:

• Familiekalender op til 7 personer
• Skemafunktion styrer skoleskemaer, huslige pligter og vagter
• Madplan, Indkøbsliste og familiens egne livretter er synkroniseret
• Notifikationer og Reminders viser info om aftalen
• Smart KørselsReminder giver besked, når du skal afsted for at hente dit barn
• To-do lister
• Flyt/Vis/Skjul alle kolonner/personer i kalenderen individuelt på hver telefon
• Rolle tildeling sikrer, at uvedkommende ikke har adgang til at se alt i kalenderen
• 30 dages gratis Prøveperiode – derefter abonnement på 29kr. pr. md. for hele familien
• Fås til iOS og Android og til smartphones og tablets
Frank Guldhammer