Publiceret den: 04-07-2017
De fleste børnefamilier kender det. Børnene erklærer de keeeder sig, når dagens iPad-tid er gået. Mange forældre leder efter alternativer og her har Klaverleg vist sig som en succes. Klaverleg er ikke kun til klaver, men egner sig også fint til keyboard.

Kan du spille iPad, kan du også spille Klaverleg
Børn i dag er så vant til at forholde sig til ikoner på fx. iPads, at de ved, at når man trykker på et ikon, så sker der noget. Klaverleg bygger på samme princip: De traditionelle sorte noder, som de fleste begyndere har svært ved at forstå, er i Klaverleg erstattet med en række ikoner, fx: Citron, dino, elefenat, flyvemaskine og gulerod. Hvert ikon er på den måde en byggesten i en sang. Når sangen er spillet til ende har man vundet!

Klaverleg i sommerferien
Benjamin på fotoet elsker at spille iPad, men saftevand og keyboard med ud i sommerhaven er nu heller så dårligt. Klaverleg kan nemlig også bruges til keyboard, og det er der allerede mange der gør. Et keyboard er dejlig fleksibelt og nemt at have med på sommerferien. Eller man kan sidde udenfor derhjemme eller hos bedsteforældre og lære at spille – i sol eller i skygge.

Tangentstrimlen passer til alle keyboards med normal tangetstørrelse
Tangentstrimlen følger med bogen. Den sættes bag de sorte tangenter. Skal du bruge tangentstrimlen til keyboard, skal du være opmærksom på, at tangenterne skal have normal tangentstørrelse. Keyboards købt i legetøjsbutikker har ofte smallere tangenter, derfor anbefaler Klaverleg at købe keyboardet i en musikforretning. Du kan godt få begynderkeyboards til ca. 900 kr.

Om forfatteren
Klaverlegsmetoden er udviklet af musikpædagog og cand. mag. Pernille Holm Kofod
Illustrationer: Sandra Schoeller Olsen

Udgivet på eget forlag: Edition Doremi ApS
Pernille har også udgivet serien på tysk (Klavierspiel & Spaß) og til september kommer den første bog i serien på svensk (Pianolek).

For yderligere information kontakt:
Pernille Holm Kofod / Edition Doremi ApS
Rønnebærvej 44