En god pressemeddelelse kan skabe værdifuld opmærksomhed

En god pressemeddelelse kan skabe værdifuld opmærksomhed

Øg omverdenens kendskab til din virksomhed med en god pressemeddelelse – Men at skrive en god pressemeddelelse er ikke noget man bare lige gør. Det er vigtigt at pressemeddelelsen er korrekt udformet, så den ikke bliver sorteret fra af journalister og redaktioner, som dagligt modtager mange forskellige pressemeddelelser.

Mennesker er forskellige og ligeledes har journalister og redaktører deres egen mening om hvad en pressemeddelelse skal indeholde før de vil bringe den i mediet – Det kan du ikke ændre på, men du kan følge nogle retningslinjer som er gængse for opbygningen af pressemeddelelser – Disse kan hjælpe med at gøre det lettere for journalisten at får overblik over dit budskab - Du finder vores hjælpeguides i menuen til højre.

Værdifuld opmærksomhed

Lykkes det at få bragt din pressemeddelelse kan det have en yderst positiv effekt i form af værdifuld opmærksomhed – Og har du ramt plet med en god pressemeddelelse er der god sandsynlighed for at flere medier vil bringe dit budskab.

Den værdifulde opmærksomhed ligger i at:

  • Pressemeddelelsen øger kendskabsgraden til din virksomhed og specielt for iværksættere og nyopstartede virksomheder er dette relevant.
  • Da en pressemeddelelse er budskabsformidling på en anden måde end annoncering, modtages dit budskab ofte mere positivt og åbentsindet af målgruppen.
  • Mediet der bringer den vælger måske at bringe den både offline og online.

Vi har gjort det nemt for dig

Hvis du opretter en gratis bruger på presseudsendelser.dk vil du opdage hvor nemt det er at anvende vores system. Og skriver du selv dine pressemeddelelser har vi forskellige produktpakker alt efter hvor stort dit behov for udsendelser er.

Brug vores guides eller få hjælp

Det handler om at finde den unikke historie som er interessant for målgruppen, og det medie den skal bringes i – For at hjælpe dig på vej med den tekniske del af udformningen af pressemeddelelsen har vi samlet en række artikler som kan give dig gode råd og inspiration til at komme i gang – Du finder her vores ”Skabelon til pressemeddelelse”.

Har du ikke mod på selv at skrive pressemeddelelsen tilbyder vi at skrive den for dig – Vores Journalist og kommunikationsrådgiver har mere end 20 års erfaring i branchen – Du kan her læse mere om hvordan dette forløb foregår


Opret din pressemeddelelse med det samme! Opret pressemeddelelse